Mr Dixon försvinner av Ian Sansom
En deckare om en bok-buss-bibliotekarie, det är ju ganska ovanligt :-) Tyvärr var boken inte så bra, det fanns några roliga kommentarer om biblioteksbesökare men annars var den inte så minnesvärd.I grunden utan skuld och I stundens hetta av Viveca Sten och Alkemins eviga eld av Anna Jansson
En bunt med svenska deckare blev det också.Jag gillar Viveca Stens Sandhams-deckare. Det är så spännande att få läsa hur det går för Thomas och Nora, det blir nästan viktigare än själva deckar-gåtan.
The Hunger Games av Suzanne Collins
Riktigt spännande! Första boken var bäst men jag läste ut alla tre på rekord-tid. Jag förstår inte hur de har lyckats göra en ungdoms-film av första boken, den var ju ganska blodig.
Har du inte läst The Hunger Games så måste du göra det :-)
Soulless av Gail Carriger
Äntligen en bra bok om vampyrer och varulvar som inte är en kopia av Twilight. Gail Carriger har lyckat hitta på något helt eget. Det finns en hel serie med böcker om Alexia Tarabotti, en ung kvinna i det pryda viktorianska London på 1800-talet. Men det är ett alternativt London där det finns vampyrer, varulvar. Övernaturliga väsen finns till pga ett själsligt överflöd, de hade så mycket att själen vägrade dö. Och så finns det människor utan själ, som Alexia. Så fort någon övernaturlig tar i henne förvandlas de tillfälligt till vanliga dödliga. Boken är spännande, rolig och romantisk + vampyrer och varulvar, allt man vill ha!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar